lørdag 3. oktober 2009

Hvor lite man vet.........


17.sept.hadde jeg time til ultralyd av magen fordi jeg i lengere tid hadde gått med smerter i mage og rygg,som ikke så ut til å ville forsvinne.
Da legen så hvordan det sto til med hovedpulsåren min nederst i magen (den var 58mm. mot normal 30)sendte han meg direkte til sykehuset i Marbella.
Etter scanning,mere ultralyd,røntgen,blodprøver etc.ble det den 21.sept. bestemt at jeg skulle overflyttes til Universitetsklinikken i Malaga,hvor etpar av landets beste hjertekirurger arbeider.Hovedpulsåren øverst i halsen var da 65mm.!!!!
Man må ikke se negativt på det å havne på sykehus i Spania.I hvert fall ikke dersom man snakker spansk,som jeg gjør.
Ble liggende på værelse med en kjempesøt kvinne,Trini, fra Marbella .Her i dette vidunderlige landet,hvor alle elsker hverandre,bryr seg og tar vare på hverandre,overnattet hennes mann eller datter,hver natt(midt mellom hennes og min seng).Dette er helt normalt.
Derfor kan man ikke unngå å bli kjent med sin romkompis og hennes familie.I dette tilfelle viste det seg at de bodde i Marbella by,men har også en finca(lite gårdsbruk)i Monda,en 40 min.kjøring fra Marbella.Der har de en 50-60 frukttrær av alle slag,diverse urter og selvgølgelig en 40-50 høner.
Tom,min elskede venn,pleier,kokk,sjåfør m.m.skal få være med meg til fincaen deres så fort Trini og jeg blir i litt bedre form.Dette er nye venner for resten av livet.

Ingen kommentarer: